Sonntag, 31. August 2014

Äpfel

Unser Fest gestern zum 20 jährigen Bestehen ist gut verlaufen, meine Organisation hat gut funktioniert und das Allerbeste, es hat den ganzen Nachmittag nicht geregnet!!! Bei den vielen Wolken am Himmel war das ein kleines Wunder. Wie man sieht, hatten wir schon versucht viel Regenschutz aufzubauen.

Heute dann zur Erholung eine kleine Runde mit dem Rad gefahren, hier, was ich unterwegs gesehen habe.....und das waren vorallem Äpfel, Apfel, Äpfel:
und Äpfel und Birnen:
aber auch schöne rote Früchte:
und Misteln in Pappeln:
und heute sah ich viele Mäusebussarde:


Ich wünsche allen noch einen schönen Sonntag!

2 Kommentare:

  1. Härligt med sensommarfester, även om vädret kan ställa till det! Här har jag ännu inte riktigt kommit till ro efter semestern. Men idag blev det i alla fall lite gjort i trädgården - och vi badade i poolen!
    Igår var jag helt slut, så vi la oss tidigt trots att det var lördag. Men som pensionär behöver man ju inte bry sig om vilka veckodagar det är!
    I morgon kommer f.d. grannen från Stockholm med en väninna hit. Dom har jobbat på en stor hundutställning i Visby och ska bara fixa det sista pappersjobbet innan dom dyker upp för en trevlig middag. Men jag måste tillstå att jag är glad för att dom inte behövde bo här...hade nog inte orkat med det. Man är ju tyvärr inte runt 30 längre, just nu känns det faktiskt att man är 60+ (i mitt fall betyder det 69, fast det kan man ju inte erkänna öppet *fniss*).
    Efter det att våra goda vänner lämnade oss på eftermiddagen i fredags så åkte jag hela vägen till Kräklingbo (45 min) för att delta på TrädgårdsEntusiasternas lilla kräftskiva. Vi var 11 stycken och vi hade otroligt trevligt så det blev sent. Jag körde dock så det blev inga snapsar för mig - jätteskönt! Jag gillar inte snaps.....
    KRAM
    Susie

    AntwortenLöschen
  2. Oj vad härligt med alla äpplen! Här har frostfjärilens larver förstört det mesta av äppelskörden i år. Just nu är det fler tyskar än ölänningar här på ön. Tråkigt att det mesta stänger här när semesterveckorna börjar längre söderut i Europa.
    Kram från mig /Kerstin

    AntwortenLöschen