Montag, 23. Mai 2016

Öland, einfach nur schön

Ja, das kann ich jeden Tag schreiben,  es ist einfach nur schön hier.
Wir essen ja sehr gerne Spargel und zwar weißen Spargel, denn gab es all die Jahre aber nicht in Öland, aber in diesem Jahr gibt es plötzlich deutschen Spargel.....und er war sehr lecker.
Ansonsten fahren wir mit dem Fahrrad. Gestern waren wir im Naturum bei Trollskogen. Das ist sehr liebevoll gestaltet, aber im nächsten Jahr wird hier ein großes, professionelle  Naturum gebaut, so mussten wir es noch einmal besuchen. Wir haben ein Vogelhaus zum Selbstbau gekauft, es wird unseren Garten verschönern.
Heute bei über 20 Grad am Meer gewesen und Brigitte hat sogar schon die Füße ins Wasser gesteckt. Nach unseren Ausflügen genießen wir den Garten und die Terasse unserer Stuga.
Heute besonders liebe Grüße an unsere Vermieterin Eva nach Uppsalla.








2 Kommentare:

  1. Härligt! Jag är på väg till södra delen av ön för några dagar. Jag ska träffa gamla kompisar med samma intresse: Fåglar!

    AntwortenLöschen
  2. Visst är det otroligt vacket just nu! Ine bara på Ölan - eller Gotland - utan faktiskt i hela Sverige (i alla fall den södra delen). idag är det t.o.m. FÖR VARMT, hela 26 grader. Och jag har massor av jobb jag MÅSTE GÖRA nu när kusinen åkt hem. Nu är det ju vardag igen.....
    Just nu är jag inne och svalkar mig efter att ha klippt halva min del av gräsmattan. Trots att man har åkgräsklippare så är det jobbigt! Kanske mest beroende på att jag får ont i min högra axel när jag kör bil och kör åkgräsklippare!! Låter knäppt men så är det. och mycket bil har det blivit dom sista 4 dagarna och så klipparen nu, så ikväll blir det väl Alvedon som gäller. Men inatt som var så sov jag 10 timmar i sträck, helt uttröttad efter allt kul vi gjort. Så det är riktigt roligt med gäster.....
    KRAM
    Susie, Rolle & Santos

    AntwortenLöschen