Donnerstag, 29. Januar 2015

Öland T-shirt

Ich konnte es gar nicht glauben, aber ich habe im Internet bei Amazon ein T-shirt bestellt, was die Aufschrift trägt: "I love Öland". Das musste ich natürlich direkt bestellen. Heute wurde es geliefert und seht selbst:
Ist das nicht schööööööön?

Ich habe mich gefragt, ob dieses T-shirt oft verkauft wird? Wenn ich erzähle, das ich so gerne Urlaub auf Öland mache, werde ich immer gefragt: wo ist das denn? Also, wer kauft (außer mir) dieses T-shirt? Leider gab es nur schwarz...aber trotzdem.
 
Im Moment nervt das Wetter etwas. Ich wünsche mir Frühling, das wäre jetzt schön, der Winter weiß nicht so recht ob er noch kommen soll, es ist so ein Schmudelwetter. Zudem ist die Arbeit gerade etwas anstrengend und zwei Freundinnen von mir haben sich, bevor sie in Rente gehen, eine Eigentumswohnung / ein Haus gekauft und da ich handwerklich begabt bin, komme ich dort jetzt öfter zum Einsatz.
Also wenig Zeit für im Blog zu schreiben....es gibt aber auch nicht so viele Möglichkeiten für Fotos zu machen. :-)



3 Kommentare:

  1. Självklart Marlise att du ska ha en t-shirt med texten 'Jag älskar Öland'.
    För du gör det så innerligt, mer än kanske vi Svenskar. Så den passar dig perfekt.
    Jag älskar också Öland, men jag har ingen sådan t-shirt, hi hi hi .. .

    Denna hemska vinter gör mig galen, hi hi hi.....
    En vinter ska vara lite kall med snö och inte så som nu,
    Jag längtar också efter våren.
    Det enda jag skriver om på min blogg är bara om hur vi hade det på Teneriffa.
    Då ser jag de vackra soliga bilderna och blir glad.

    Hälsningar, kram/ Eva

    AntwortenLöschen
  2. Bara några trista vinterveckor kvar nu. Redan i slutet av februari brukar de första vårfåglarna komma och vårblommorna är på gång. HAhaha, jag skrev i min blogg idag att jag ska beställa några tröjor men det blir nog inte med Ölands-tryck på framsidan.
    Trevlig helg /Kerstin

    AntwortenLöschen
  3. Vadå - fanns bara i svart!? Det är ju snyggast!! *fniss*
    Läste tillbaka lite och såg hur fin er trädgård såg ut i snö - fast får man välja så är den ju ännu finare i "vårgrönt".
    KRAM och TREVLIG HELG
    Susie

    AntwortenLöschen