Freitag, 24. April 2015

Ein Blütenmeer

Heute wieder super Wetter, über 20 Grad +. Ich hätte alle paar Meter anhalten können, mit dem Fahrrad, um irgendwelche Blüten zu fotografieren.
Es ist einfach jetzt die aller schönste Zeit. Hier ein paar Blüten - Fotos, damit man sieht, wie weit die Natur hier in der Eifel ist.







Die Wettervorhersage meint, das es morgen und übermorgen regnen wird, was die Natur wirklich dringend braucht und in der nächsten Woche fallen die Temperaturen auf ca. 12 Grad.......na, mal abwarten.
Ich habe heute übrigens 4 weitere Fenster gestrichen :-)

Ich wünsche allen ein schönes Wochenende, egal welches Wetter kommt!

4 Kommentare:

  1. Hej och tack för kommentarer, roligt också att få läsa vad ni gjorde på rean cykel utflykt.
    Oj så långt våren har kommit till er. Alla dessa underbara träd som redan blommar.
    Kastanjeträden, Syrener och de andra vackra träd som jag kan namnet på men precis nu,
    glömde jag av vad de heter, jag skyller på att jag är för gammal, det är ålders glömska.
    Ha ha ha . . . . .
    Tänk om man kunder trycka på en knapp och *pang* vara hos dig och Brigitte i Eifel.
    Det hade varit mycket trevligt, jag skulle lägga mig i trädgården och vänta på att bli
    uppassad, (serverad) av dig. Kanske du kunde laga lite god surkåls-gryta. Ha ha ha . . .

    Så roligt att du har varit i Växjö, det visste jag inte, den staden är omgiven av flera sjöar och ligger mycket vackert. Jag förstår dig precis Marlise, att du älskar Sverige och dess natur m.m. Ja vi har ju inte lika många invånare som Tyskland.
    Jag är nu avundsjuk på er, så vackert med alla dessa blommade träd.
    Vi har haft värme i någon vecka och man njuter av det, men idag har det regnar lite.
    Schönes Wochenende, Kram/ Eva

    AntwortenLöschen
  2. Här börjar vi ana färgerna på syrenknopparna men de är inte utslagna ännu. Kul med "sammelsurium". Det finns många tyska ord i svenskan och runt förra sekelskiftet läste man tyska som första utländska språk i skolorna. Innan det var det franska och latin förstås men numera är det engelska och spanskan börjar också gå förbi tyskan. Så man kan nog säga att de europeiska språken är ett enda sammelsurium. Hahaha!

    AntwortenLöschen
  3. Inte har det kommit så där långt här inte, även om man börjar se små blad på dom flesta växterna. Fast jag har några som är så sena att man tror att dom är döda...varje år!
    Tack för dom värmande tankarna!!
    KRAM
    Susie

    AntwortenLöschen
  4. Visst har luktärtorna kommit upp - och har börjat klättra på sina små stödpinnar! Men än så länge står dom inne, det är alldeles för kallt för dom - t.o.m. på dagarna!!
    KRAM
    Susie

    AntwortenLöschen