Donnerstag, 5. Februar 2015

ohne Computer

Den Virus auf meinem Computer war doch nicht besiegt. Er versuchte immer wieder meine Dateien umzuschreiben. Daher ist der PC jetzt in der Werkstatt und ich bin Computerlos. Da merkt man mal, wie man so ein Gerät vermissen kann. Meine Abstinenz muss auch noch bis Montag dauern.
Hier steht er nun:
aber das Entscheidende fehlt, der Rechner:
Draußen kann man auch nicht viel machen. Es ist richtig kalt. Für die Eifel waren minus 10 Grad gemeldet. Bei mir im Hof waren es heute morgen  -2°. Aber auch jetzt über den Tag bleibt es bei leichten Minusgraden.
Da freute ich mich am warmen Ofen:

3 Kommentare:

  1. Det är fruktansvärt när ens dator går sänder. Själv har jag just nu två som krånglar, den fasta som är infekterat av något och den bärbara som fungerar perfekt men som börjar bli full. Måste köpa mig en extern hårddisk, men jag fattar inte riktigt vad exakt det är jag behöver så jag väntar på att min "datorkille" ska höra av sig.....vilket han har svårt för!
    Undrar hur det här ser ut när översättningsprogrammet gjort sitt. Kan du över huvud taget förstå vad jag skriver!? *fniss*
    KRAM
    Susie

    AntwortenLöschen
  2. Aj aj inte roligt när datorn går sönder eller det kommer in virus.
    Vi är ju alla människor så beroende av våra datorer, så minsta lila fel får vi panik.
    Så bra med en varm ugn, det behövs när det blivit så kallt hos er ochså.

    Trevlig helg önskar/ Eva

    AntwortenLöschen
  3. Eländigt!
    Förstår din dataabstinens!

    AntwortenLöschen