Samstag, 17. März 2018

Jetzt aber Frühling.....

Für dieses Wochenende kommt der Winter noch einmal zurück. Heute morgen ist es tatsächlich 0 Grad und es schneit.
Aber ab Montag soll er dann endlich wirklich dasein: der Frühling.
In dem Fall mus man dann auf die Blumen drinnen zurück greifen:
Bis gestern konnten wir nicht klagen, es fühlte sich schon frühlingshaft an. Im Hofbeet sahen die Osterglocken schon so aus:
Alles guckt schon aus dem Boden und manche Blüten zeigen sich schon:
Dann beschäftige ich mich am Wochenende weiter mit meinem Brennholz, das mein Sohn mir gebracht hat.
Einen großen Teil habe ich schon gespalten, den Rest schaffe ich dann an diesem Winter Wochenende.



2 Kommentare:

  1. Åhh men ni har verkligen vår hos er, så härligt.
    Här har vi fortfarande snö och kallt, fast vi haft 4 dagar solsken med -5 gr på dagen, på nätterna har vi fortfarande ca -10 gr -
    till -15 gr kallt, det är inte roligt.
    Jag blir riktigt avund på er i Eifel med så mycket blommor.
    Så jag längtar mycket efter sol och värme nu, det var meningen att vi skulle flyga ner till Kanarieöarna just denna veckan, men resorna är slut. Ja vi varje fall de billigare, lyx vill jag inte ha till dyra priser för man är ju mer ute än inne.
    Jag tänkte smita från min födelsedag i år, men det liksom går inte, hihi . . . Så vi får fixa en liten lagom bjudning.
    Till sommaren ska vi i stället fira och festa med släkten, det blir mycket roligare att vara ute och leka med barnen.
    Så tyvärr blir det ingen resa, men jag vill också resa till Amsterdam tulpanernas land, hoppas det kan bli någon gång.
    Det är så mycket man vill göra, tiden räcker inte till.
    Så duktig du är Marlise med ved huggning.
    Hälsningar från ett kallt Småland.
    Kramar/ Eva

    AntwortenLöschen
  2. Ingen riktig vår här ännu! Bara små korta glimtar av den. Men någon gång ska det väl vända.
    Kram /Kerstin

    AntwortenLöschen