Dienstag, 26. September 2017

Herbst, aber sonnig

Jetzt ist es, laut Kalender wirklich Herbst, aber das Wetter ist momentan schöner, als noch vor ein paar Wochen.
Ich habe irgendwie so viel zu tun, das ich kaum zum Blog schreiben komme, aber ich versuche, ab und zu meine freie Zeit zu nutzen und mit dem Fahrrad das schöne Wetter zu genießen.
Dabei entstehen auch immer einige Fotos:
Es gibt immer wieder so schöne Pferde auf den Wiesen:
 
Oder hier der schöne Bussard:
Im Hof gibt es noch Tomaten
und so viele Trauben, wie noch nie
Am letzten Sonntag feierte Brigittes Mutter ihren 92. Geburtstag:
Die Woche muss ich noch durchhalten, dann fahre ich für eine Woche nach Norddeich und hoffe, das es schönes Wetter, zum Fahrrad fahren an der Nordsee gibt.



1 Kommentar:

  1. Höst skriver du, men jag tycker mig se en sommar fortfarande hos dig, så många fina tomater och de egna blir godast.
    Så vackra hästar, som barn kunde jag hoppa upp och rida 'barbacka' alltså utan sadel, men då var jag lätt och vig och tokig, hi hi ...
    Nu skulle jag aldrig våga och en stackars häst ska inte behöva bära på en tung Eva.
    Åhh så lilla mamma 92 år (Brigittes) hon ser fortfarande pigg ut.
    Hoppas att ni får fint väder i Nord.
    Jag har haft så mycket jobb i trädgården med alla grönsaker som jag har vinterförvarat och lagat en massa mat och lagt i frysen.
    Rolf tog upp potatisen redan, han blev tvungen för vi haft mycket regn och potatisen börjat få brunröta på skalen, det ska regna mer denna veckan säger 'väderleken'. Vi haft en vecka med fint soligt väder därför har jag skyndat mig i trädgården.
    Nästa helg ska jag och Rolf flyga till Polen tillsammans med Christian och Annika (jag är moster till honom) de har varit många gånger i Polen (ca 8 - 10 ggr) men nu ska jag visa dem mina platser som jag älskar i Polen, där har de aldrig varit. Vi stannar 5 dagar, Ludde får bli hos sonen Mikael och hans familj.

    Trevlig resa, kram/ Eva

    AntwortenLöschen