Freitag, 25. November 2016

1 Monat bis Weihnachten

Gestern war der 24.11., tatsächlich nur noch 1 Monat bis Weihnachten....wo ist das Jahr schon wieder geblieben?
Weihnachtliche Stimmung? Am Wochenende ist der 1. Advent. Überall eröffnen jetzt die Weihnachtsmärkte.................
Mir fiel das Ganze auf, weil ich mich gestern morgen mit einer lieben Freundin zum frühstücken im "Cafe T", in Bad Münstereifel getroffen habe. Ich bin nur die kurze Strecke vom Stadttor bis zum Cafe gegangen und auf diesem kurzen Stück standen schon 5 geschmückte Weihnachtsbäume......hier die 3 schönsten:
 Alles ist natürlich auch schon weihnachtlich beleuchtet:
Das Frühstück war dann auch sehr lecker.
Und gestern, aber auch heute darf ich wieder Baby Sitten....das ist sehr schön😊
Brigitte hat für ein Familientreffen mit Noah, kleine Muffins gebacken, die mit seinem Namen verziert waren.
Ich wünsche allen ein schönen 1. Advent!



3 Kommentare:

  1. Mysigt med en liten baby! Jag ordnar det där med Öländsk Bygd under kommande vecka. Vi hörs!
    /Kerstin

    AntwortenLöschen
  2. Vad mycket roligt och trevligt som händer hos dig och Brigitte.
    Att träffa en väninna på frukost låter mycket bra, det gör inte svenskarna de träffas oftast till eftermiddagskaffet.
    Så fina julgranar med vacker dekoration och ingen snö ser jag,
    Här är det också grön natur men jag tror Öland och Gotland fick mycket snö och blåsigt i helgen.
    Underbart att få ta hand om lilla Noah, jag ser han växer bra,
    och du njuter ser jag, lyckliga ni som får mysa med en lille.
    Vilka fina kakor med namn på, Brigitte är duktig.
    Snart ska jag hälsa på en väninna och gratulera henne på sin födelsedag,
    hon arbetar till klockan 14 och vid 15 tiden ska jag och Rolf dit.
    Han har huggit en fin julgran till henne och familjen, det blir en trevlig eftermiddag för vi träffas bara ca 5 - 8 gånger om året.
    Jag vet hur det är med arbetstider och barn i tonåren, vi jobbat ihop.

    Önskar er en trevlig vecka i advent, kram/ Eva

    AntwortenLöschen
  3. Jag har försökt nå dig via Facebook och mail men inte lyckats. Kan du meddela mig din adress så skickar jag boken. Men..är du säker på att din värdinna inte köper den själv? Väldigt många här gör ju det.
    /Kerstin

    AntwortenLöschen