Donnerstag, 24. Oktober 2019

Fahrradtour

Ich habe heute frei und es waren Temperaturen bis 20 Grad angesagt. Also habe ich heute morgen mein Fahrrad auf den Autoträger geladen und bin mit Brigitte bis Schleiden gefahren. Sie muss arbeiten, aber ich bin mit dem Rad zurück gefahren. 40 km durch die schöne Eifel. Wunderbar!
Hier die Fotos, die ich zwischendurch gemacht habe:








In Kommern habe ich sehr lecker in einem türkischen Restaurant gegessen.
Zurück noch an Burg Satzvey vorbei.

Überall werden die Rüben ausgemacht und zur Zuckerfabrik gefahren.

Und es riecht nach Senf, der in diesem Jahr sehr hoch wächst und bei Sonne den Herbst erleuchtet.



2 Kommentare:

  1. Så länge sen vi sågs och hördes! Det var riktigt kul att träffa er på Österlen, men nästa gång hoppas jag det blir här på Gotland!?
    Ni verkar ha otroligt bra väder fortfarande. Här tog ju sommaren slut när vi kom hem efter vår semestervecka, det blev både kallt och regnigt. Men...det har blivit betydligt bättre den senaste månaden. Synd bara att jag inte blivit bättre, har fruktansvärt ont och är därför väldigt osocial just nu. Går och får hjälp på vårdcentralen, både av läkare - som bara ger mig piller - och av sjukgymnast som försöker få till en bra gymnastik för mig. Och det går väl sisådär. Kör jag hela mitt gymnastikprogram kan jag knappt röra mig dagen efter utan att ha ont - det är alla förtvinade småmuskler som det då gör ont i förmodligen. Rolle & Santos mår dock bra vilket känns skönt.
    KRAM och TREVLIG HELG/Susie, Rolle & Santos

    AntwortenLöschen
  2. Vi tar nog semester sista veckan i augusti, men...den här gången ska vi inte till Skåne. vi har varit där så många gånger, nu vill vi gärna se lite annat så vi är inne på Småland. Gärna runt Värnamo/Ljungby som det hus vi (jag) har tittat på. Då kan man lätt åka uppåt eller mot västkusten. Det senare har vi varit till som unga då vi brukade tälta nedanför Varberg i Åsa. Sen har vi varit tillbaka en enda gång, så det kunde ju vara trevligt. Dessutom har vi ju vänner i både Smålandsstenar och i Markaryd - och såna är alltid kul att träffa.
    KRAM/Susie

    AntwortenLöschen