Sonntag, 15. April 2018

Fortsetzung des Frühlings

Ein Traum aus Blüten überall.

Im Hof und Garten hat man das Gefühl, alles will gleichzeitig kommen. 
Frühling ist doch die schönste Zeit.
Das tränende Herz blüht fast:
überall sind Buschwindröschen:
und die Küchenschellen blühen auch fast:
Im Garten sieht es jetzt nach der Aktion so aus: (der neue Rosenbogen kommt nächste Woche)
Gestern fotografierte ich dieses Tier, ich weiß nicht was es ist. Es saß an einem Ast im Hof, sieht schön aus:
Heute sah die gleiche Stelle so aus:
Hat es sich verwandelt? Was ist passiert? Geheimnisvoll.

2 Kommentare:

  1. Så vackert ni har det! Här är det fortfarande bara "tidig vår". Som tur är, vi ligger så långt efter med allt jobb beroende på kylan som varit. Altanerna är ine fixade, inga möbler har kommit ut, löven och smågrenarna är inte uppräfsade - och poolen är inte att tänka på ännu. Just nu håller Rolle på att serva bilen genom att bl.a. byta hjul. Vi har alltså åkt dubbat tills nu.....
    Dessutom regnar det, så det blir nog inget jobb i trädgården idag. Trist!
    KRAM/Susie

    AntwortenLöschen
  2. Hej Marlise, äntligen är jag här och med våren kommer mycket jobb i trädgården, men det vet jag och det ska bli roligt.
    Det har hänt en massa hos mig därför har jag inte bloggat på länge.
    det sista kan du läsa på min blogg. Att man kan bli förkyld och sjuklig är inte så konstigt men att nästan varje år få problem med datorn och Tv. är inget roligt kapitel. Denna gång försvann även bilden på Tv precis innan påsk, ja tack vare att en granne (olyckligtvis) rev ner en viktig kabel, den 'går' fortfarande 'uppe' därför att 'bredband eller fibernätet' inte är installerat klart än, alla väntar och väntar. Men det blev bara 3 hushåll som blev drabbade i påsk, (bara och bara). En vecka utan Tv och dator är inte kul, fast jag inte ser på Tv så mycket så vill man i varje fall se nyheter och utan dator är lika illa eftersom jag använder skyp när att tala med dotter Tina i Kanada.
    Jag har även varit en 'vårdarinna' i 4 dagar när min kusin reste till Polen för att gå på begravning. Hans fru är reumatiker har problem med alla leder i kroppen och ha svårt att gå och sköta om sig själv eftersom hon har reumatism. Men givetvis hjälper jag gärna till i sådana situationer.
    Efter min förkylning känns det som all energi försvann ur kroppen, nu försöker jag ladda mina batterier.
    Så underbara vackra bilder du visar, jag blir så glad för nu vet jag att den riktiga våren närmar sig, särskilt när jag ser dina drömlika bilder.
    Så fint du har klippt buxbomen, jag har 4 på framsidan och lika många på baksidan av huset, de måste jag klippa snart.
    Mer värme från Spanien är på väg hit så nu får jag mer jobb, hihi
    Hoppas att du och Brigitte mår bra, många kramar/ Eva

    AntwortenLöschen